Klacht over Family Games: € 700 winst niet uitbetaald.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Family Game OnlineFamily Games beschikt over 11 speelhallen in met name Wallonië. Online is Family Games actief met een B+-vergunning en via het platform van Gaming1.

Het is over deze online speelhal van Family Games waar we ’n klacht over ontvingen. Er blijkt nogal wat miscommunicatie te zijn tussen enerzijds Gaming1, die Family Games Online beheert en aan de andere kant Family Games zelf.

Een speler won € 700. De speler zou dit geld op kunnen halen in een vestiging van Family Games, maar kwam bedrogen uit. Voor niets daar naar toe gereden, speelde de speler uit pure ellende haar winst maar weer op.

Aan de klacht zelf is helaas niet veel meer te doen. Het prijzengeld is immers alweer verspeeld. We raden spelers in elk geval aan voorzichtig te zijn met de online speelhallen van Gaming1. Behalve Family Game zijn dat ook onder meer Golden Vegas, Circus, Carousel en Casino 333.

Gewonnen geld (niet) ophalen

Een speler won bij Family Games een bedrag van € 700. Uiteindelijk bevestigde Family Games dat de speler haar winst af kon halen in de speelhal in Zaventem. Family Games Zaventem is een van de 11 speelhallen van Family Games in ons land.

De speler trekt vanaf Sint-Truiden richting Zaventem om de eerlijk gewonnen € 700 op te halen. Onderweg keek de speler voor de zekerheid nog een keer in haar account. Toen stond de uitbetaling opeens op uitgesteld. Daarop belt ze naar Family Games. Daar weet men niet direct raad met de situatie en vraagt men de speler om over tien minuten nog eens terug te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk zou dan toch alles in orde zijn en is de speler verzocht om naar de speelhal in Zaventem te komen om het geld af te halen.

Eenmaal in de speelhal, overlegt de speler haar gegevens. Wat er precies mis gaat is niet duidelijk, maar Family Games kan in elk geval niet uitbetalen. Na ’n half uur wil men toch uitbetalen, maar dan loopt de computer vast en kan men niet meer uitbetalen.

Winst terug in het account en opgespeeld

De speler wordt vervolgens aangeraden om een e-mailbericht te storen naar de helpdesk van Family Games Online. Volgens Family Games is het online gedeelte namelijk van ’n ander bedrijf. Dat is overigens niet waar. Family Games heeft het online gedeelte uitbetaald aan Gaming1 (van wie we dit soort fratsen ondertussen gewend zijn), maar is en blijft verantwoordelijk. De vergunning staat immers op naam van Family Games.

Uiteindelijk krijgt de speler antwoord van de helpdesk. De helpdesk heeft het prijzengeld niet uitbetaald, maar terug in het account gezet. Uit ergernis en frustratie heeft de speler het geld dan weer opgespeeld.

Natuurlijk is dat niet zo slim van de speler. Het onderschrijft echter wel iets wat we vaker constateren. Sommige legale online casino’s en speelhallen hun best doen om de uitbetaling van winst te frustreren in de hoop dat spelers het weer verspelen.

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment