Toernooien Napoleon Games: verlopen deze wel eerlijk? (UPDATE)

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Update:

Ondertussen heeft de speler die bij klaagde bij ons, alsnog haar prijzengeld ontvangen. Napoleon Games heeft ook de instellingen van de live casino toernooien aangepast, zodat spelers voortaan niet meer dan het maximaal aantal toegestane zitjes in kunnen nemen. Tevens worden de bonuskaarten duidelijk in beeld getoond aan alle spelers. Hiermee heeft Napoleon Games deze klacht netjes opgelost, zodat de speler haar geld heeft en eerlijkheid van toernooien verzekerd is! Ook zijn er maatregeleng enomen om de helpdesk verder te verbeteren. 

Louter ter informatie nog het oude bericht:

De afgelopen dagen hebben we onderzoek gedaan naar de live casino toernooien van Napoleon Games. Dit naar aanleiding van een klacht van een speelster die van mening is dat deze toernooien niet eerlijk verlopen. Sommige spelers zouden de spelregels overtreden, maar toch in de prijzen vallen.

Uit ons onderzoek is gebleken dat de spelregels tijdens de live casino toernooien van Napoleon Games inderdaad veelvuldig worden overtreden. Napoleon Games geeft dit ondertussen zelf ook toe. Men doet er echter niets aan. Wij raden daarom iedereen af om deel te nemen aan de live casino toernooien van Napoleon Games. We hebben grote twijfels over de eerlijkheid van deze toernooien. Contact met Napoleon Games heeft ze twijfels niet weg kunnen nemen. Integendeel… de helpdesk blijkt van bedroevend niveau te zijn en slecht op de hoogte van de gang van zaken in het online casino.

Sterker nog: de helpdesk liegt zelfs glashard. Verderop in dit artikel, publiceren we daar zelfs bewijs van.

Napoleon Games Live Toernooien: de spelregels

De klacht die wij ontvingen van een speler van Napoleon Games ging over oneerlijk verkoop van de live casino toernooien van Napoleon. Het gaat hierbij om het Monte Carlo toernooi van 29 september. Hier konden spelers tal van prijzen winnen. De prijzen werden verdeeld op basis van het aantal vezamelde promokaarten. De speler met de meeste promokaarten, wint. Voor elke Blackjack (21 punten) ontving een speler één promo kaart.

Om het leuk te houden voor iedereen, heeft Napoleon Games een regel ingevoerd dat spelers maximaal één zitje in mogen nemen tijdens het toernooi. Deze regel is bedoeld om te voorkomen dat een beperkt aantal spelers het toernooi domineren door de speeltafel bezet te houden door meerdere zitjes in te nemen. Je maakt namelijk met je ene zitje weinig kans tegen spelers die de hele avond op twee, drie of zelfs meer zitjes spelen. Hoe meer zitjes, hoe vaker je een blackjack zult hebben en dus hoe meer kans je maakt op de prijzen.

Tijdens het Monte Carlo-toernooi hebben een aantal spelers op meerdere zitjes gespeeld. Volgens de speler die de klacht heeft ingediend, zijn de prijzen vooral gewonnen door spelers die met meerdere zitjes hebben gespeeld. Volgens de regels zou dat niet moeten kunnen. Er staat immers duidelijk in de regels dat spelers maar met één zitje kunnen spelen.

Napoleon Games

Napoleon Games erkent de fout, maar lost het niet op

Natuurlijk hebben we geïnformeerd bij Napoleon Games hoe dit precies zit. De klacht waar het hier over gaat, is bekend bij Napoleon Games. Napoleon Games heeft ons aangegeven dat de speler die de klacht heeft ingediend, gelijk heeft. Er zou zelfs al technisch onderzoek zijn gedaan naar deze klachten.

Napoleon Games komt dan met een hele twijfelachtige uitleg over het geheel:

Het is inderdaad mogelik dat klanten meerdere zitjes innamen tijdens deze promotie. Maar enkel één zitje telt dan mee voor het vergaren van punten. Het technisch onderzoek heeft uitgewezen. Dit technisch onderzoek blijft intern.

Een raar verhaal en natuurlijk amper te controleren. Napoleon Games stelt wel nog dat de tekst van de promotie niet heel duidelijk is geweest.

Grand Blackjack Tournament

We besluiten zelf de proef op de som te nemen. Na geld gestort te hebben bij Napoleon Games, melden we ons aan aan de Bilingual Blackjacktafel voor het Grand Blackjack Tournament. Aanvankelijk lukt het niet om twee zitjes in te nemen. Daarna lukt dit wel. Toch besluiten we de helpdesk eens uit te testen. We melden ons met de mededeling dat er spelers zijn met meerdere zitjes aan de toernooitafel en dat dit ons niet lukt.

De helpdesk van Napoleon Games ontkent in alle toonaarden:

  • het zou side-betting zijn (dat kan niet, want je ziet enkel de naam van de speler die aan tafel zit, niet van de side-betters).
  • het zouden verschillende spelers zijn met dezelfde gebruikersnaam (dan zouden wel heel veel spelers bij Napoleon Games identieke gebruikersnamen hebben). De live dealer had ons echter al verteld dat het één en dezelfde persoon is.

Op onze opmerkingen dat het toernooi op deze manier niet eerlijk verloopt, gaat de helpdesk niet in. Als we een dag later kijken, komt de prijswinnaar ons bekend voor. Het blijkt de speler te zijn die vrijwel de gehele avond twee zitjes bezet hield aan de toernooitafel.

napoleon games

 

Niveau helpdesk: bedroevend

In algemene zin, vinden we het niveau van de helpdesk bedroevend. De helpdesk ontwijkt vragen en blijkt bijzonder slecht op de hoogte te zijn van de gang van zaken in het online casino van Napoleon Games. Na 40 minuten Napoleon Games helpdesk, zijn we nog geen steek verder.

De eerste vijf minuten probeert de helpdesk ons vooral “met een kluitje in het riet te sturen”. Het zou side-betting zijn en het beste kunnen we informeren bij de dealer aan de toernooitafel. We vertellen de helpdesk dat het eerste niet kan en dat we de live dealer al hebben gesproken hierover. Vervolgens deponeren we de stelling dat het Grand Blackjacktoernooi op deze manier niet eerlijk verloopt. Er zijn spelers die zich niet aan de spelregels houden.

Helpdesk: traag en onwetend

Na een kwartier wachten komt de helpdesk met de mededeling: “Ik kan hier echter geen informatie over vinden”. We leggen nogmaals uit wat er aan de hand is en waarom dit ervoor zorgt dat toernooien zo niet eerlijk verlopen. De helpdesk reageert dan met: Ik weet echter ook niet hoe dit mogelijk is. Ik weet zelfs niet of het toegelaten is. We maken de helpdesk duidelijk dat het volgens de toernooivoorwaarden niet is toegelaten. Dan blijft het weer stil, een minuut of zes.

Dan komt de helpdesk met de volgende opmerking: “Heeft u hier verder nog vragen over a.u.b. Of eventuele andere vragen? Ofd was alles duidelijk zo voor u aub?”. Verder nog vragen? Alles duidelijk? We wachten nog altijd op antwoord. Het enige ‘antwoord’ dat we tot nu toe hebben gehad, is dat de helpdeskmedewerker het ook allemaal niet weet en zelfs de spelregels van het eigen casino niet eens weet.

Vervolgens probeert de helpdeskmedewerker het weer met de suggestie dat dit twee verschillende spelers zijn met identieke spelersnamen. Vermoeiend, de dealer had immers al gezegd dat dit niet het geval was. De helpdeskmedewerker dramt hier toch nog een keer over door.

Wij houden vast aan onze opmerking. Daarna blijft het stil aan de andere kant… We besluiten uit te proberen of je überhaupt een gebruikersnaam kunt hanteren die een andere speler al heeft. Het blijkt niet te kunnen:

Napoleon Games helpdesk

Je kunt geen gebruikersnaam gebruiken die al in gebruik is bij een andere speler.

 

Zijn wij slechte verliezers?

Nee, integendeel. Als je de hele avond meerdere zitjes aan de Blackjack-tafel in bezit wil nemen om € 125 te winnen, ga vooral je gang. Je verliest waarschijnlijk meer dan deze € 125. Het gaat ons erom dat toernooien in casino’s eerlijk verlopen. Dat (b)lijkt bij Napoleon Games niet het geval te zijn. Er zijn spelregels, maar deze worden niet nageleefd. Als we er vervolgens naar vragen bij Napoleon Games, komt men met allerlei verklaringen die simpelweg niet kloppen en verwijst men uiteindelijk naar een intern onderzoek. Duidelijkheid over wat er precies is onderzoekt en wat daar dan precies aan bevindingen uit is gekomen, krijgen we niet.

Spelers die dit toernooi volgens de regels spelen, hebben bij voorbaat al geen kans om te winnen. Iemand met twee zitjes zal immers twee keer zoveel keer een Blackjack krijgen. Als we vervolgens dit voorval willen bespreken met de helpdesk van Napoleon Games, wordt het allemaal nog erger. Want de helpdesk van Napoleon Games:

  • is slecht op de hoogte van spelregels, technische mogelijkheden en de gang van zaken in het casino;
  • reageert traag of zelfs niet;
  • is weinig tot niet hulpvaardig;
  • liegt zelfs glashard.

Dat valt ons toch tegen van Napoleon Games, dat in de media altijd het hoogste woord voert als het gaat over transparantie, eerlijk spel en klantvriendelijkheid.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment