Casino Belgium klacht: winst van € 425 niet uitbetaald

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

We ontvingen een klacht van ’n speler over het niet uitbetalen van winst. Het gaat over de online speelhal Casino Casino BelgiumBelgium. Een winst van € 425 is niet uitbetaald, omdat er meerdere accounts actief zouden zijn op hetzelfde IP-adres. De speler speelde bij vrienden. 

We krijgen vaker van dit soort klachten. CasinosBelgië.be constateert dat veel online casino’s en online speelhallen enerzijds hun mobiele applicaties aanprijzen, zodat je altijd en overal kunt inzetten bij het casino. Maar als je dan wint en blijkt dat er gespeeld is vanaf IP-adressen van waar anderen ook hebben gespeeld, is het opeens een probleem.

Van de reacties van de helpdesk van Casino Belgium worden wij (en de speler) niet veel wijzer. Men verwijst naar voorwaarden, maar komt niet met enige bewijs waaruit dan zou blijken dat de speler de voorwaarden zou hebben overtreden.

Wij hebben Casino Belgium om opheldering gevraagd. Zo gauw als we inhoudelijke reactie krijgen, updaten we dit artikel. We krijgen vaker dit soort klachten over speelhallen die draaien op het platform van Gaming1.

Wat is er precies gebeurd?

De speler in kwestie speelt al een tijd – zonder problemen – bij Casino Belgium. Twee keer eerder won de speler wat en toen kreeg hij direct uitbetaald. Dit keer won de speler € 425, maar is zijn account gesloten door Casino Belgium en krijgt hij niet uitbetaald.

Casino Belgium doet vaag over wat er precies is gebeurd. In eerste instantie moest de speler het doen met een verwijzing naar artikel 8 van de voorwaarden. In dit artikel staat dat Casino Belgium het account van ’n speler kan sluiten als wetgeving of de overeenkomst niet wordt nageleefd.

Wat de speler dan precies heeft gedaan blijft onduidelijk. Casino Belgium stelt:

Na een analyse op uw account, werd de beslissing genomen om deze definitief af te sluiten.

Daar kunnen we dus helemaal niets mee.

Meerdere accounts op zelfde computer of internettoegang

De speler vraagt om nadere opheldering en krijgt dan iets meer informatie, maar nog steeds houdt het niet over qua informatievoorziening van deze online speelhal.

Casino Belgium stelt de algemene gebruiksvoorwaarden “strikt toegepast” te hebben en verwijst behalve naar bepaling 8, nu ook naar bepaling 5.1. Hier staat:

Het is verboden om meerdere gebruikersaccount aan te maken, onder meer vanaf dezelfde computer of vanaf verschillende computers en/of dezelfde internettoegang.

Vooralsnog blijkt uit niets dat de speler meerdere accounts heeft. Het is ook maar de vraag of een casino mensen kan verbieden om te spelen vanaf hetzelfde IP-adres. Aan de ene kant promoot men wel fors mobiele apps, maar aan de andere kant is het een probleem als je buitenshuis speelt en iemand anders heeft ook al vanaf dat IP-adres gespeeld.

Behalve dat men de speler onvoldoende informatie geeft, vinden we ook de toonzetting arrogant.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment