Klacht – Casino Belgium betaalt € 2.200 winst niet uit

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Recentelijk ontvingen we een klacht over Casino Belgium. Deze klacht ligt volledig in lijn met eerdere klachten die we al ontvingen over Casino Belgium, Casino 333 en andere online speelhallenCasino Belgium die draaien op het platform van Gaming1. 

De situatie: de speler wint € 2.200,00 op Casino Belgium. Dit bedrag won hij met een bonus van slechts € 1. Vervolgens wil de speler dit geld uit laten betalen. Hij stelt de vraag of het mogelijk is om het geld op een andere rekening over te maken. Vervolgens blokkeert Casino Belgium het account van de speler. Op vragen van de speler naar het waarom, antwoordt de helpdesk van Casino Belgium met wat knip- en plakwerk uit de algemene voorwaarden zonder concreet antwoord te geven.

Deze problematiek hebben wij in zowel juli als oktober face-to-face besproken met vertegenwoordigers van Gaming1. We wachten nog altijd op terugkoppeling van hen. Ieder kan hier zijn of haar eigen conclusies uit trekken.

Waarom is het account van deze speler geblokkeerd?

De helpdesk van Casino Belgium schrijft aan de speler dat na “analyse van zijn spelersaccount” besloten is om het account definitief te sluiten. Hiervoor verwijst de helpdesk naar punt 5.1. van de algemene voorwaarden:

Het is verboden om meerdere gebruikersaccounts aan te maken, onder meer vanaf dezelfde computer of vanaf verschilende computers en/of dezelfde internettoegang.

Casino Belgium maakt ook direct duidelijk dat het niet van plan is hier nader op in te gaan. Men schrijft:

Dit is ons laatste antwoord met betrekking tot deze kwestie, uw opname werd ondertussen geweigerd.

Vragen over waarom het account precies is afgesloten en waaruit dan blijkt dat er sprake is van meerdere gebruikersaccounts, blijven onbeantwoord. Wel ontvangt de speler nog geregeld e-mailberichten met daarin bonussen en promoties van Casino Belgium.

Uiteraard hebben we navraag gedaan bij de speler of er mogelijk sprake is van meerdere accounts. De speler beweert hier geen weet van te hebben. Hij kan ook onmogelijk bewijzen dat er niemand anders vanaf dezelfde internettoegang een account aan heeft gemaakt, aangezien enkel Casino Belgium beschikt over de administratie met IP-nummers van haar klanten.

Klacht over blokkeren accounts komt vaker voor

We ontvangen vaker klachten van spelers wiens account wordt geblokkeerd omdat er sprake zou zijn van het spelen via meerdere gebruikersaccounts of meerdere gebruikersaccounts op een en hetzelfde (internet)adres.

De regel is dat elke inwoner van Belgié die mag deelnemen aan kansspelen per legale goksite één account aan mag maken. Hierbij dien je uiteraard de correcte gegevens in te vullen. Het is voor spelers zowat onmogelijk om te controleren of er al iemand anders via dezelfde internettoegang een account heeft gemaakt. Indien dat het geval is, kun je dus wel storten, verliezen, maar zo gauw als je wint, zit je met een geblokkeerd account.

Dat spelers via dezelfde internetverbinding spelen, hoeft ook zeker geen fraude te betekenen. Denk maar bijvoorbeeld aan meedere leden van dezelfde familie die een account hebben bij één en dezelfde goksite. Of spelers die via ’n wifi-verbinding in een openbare gelegenheid of bij vrienden spelen. Casino’s en speelhallen promoten de mobiele apps volop, vaak zelfs met extra bonussen. Maar we zien ook regelmatig dat het wordt gebruikt als spreekwoordelijke stok om mee te slaan.

Het is jammer dat de heren en dames politici geen enkel oog lijken te hebben voor het overgrote deel van de spelers voor wie gokken recreatief is en leuk vermaak. Ze hebben er recht op dat ze fatsoenlijk uit worden betaald en worden behandeld door legale online casino’s.

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

4 Responses to “Klacht – Casino Belgium betaalt € 2.200 winst niet uit”

  1. En weer een casinobelgium slachtoffer meer maals gezegt om daar niet meer te storten het zijn een bende oplichters! Kansspelcommissie denk dat hun procenten eraan verdienen want helpen doen ze ook niet

  2. Oplichters is wellicht wat overdreven!Maar ze misleiden wel bewust hun klanten.In principe moet een speler eerst de voorwaarden lezen.De meesten doen dat niet,omdat de voorwaarden nauwkeurig en volledig lezen al snel een uur duurt.Ik heb eens meegemaakt dat een sportsbookaanbieder mij weddenschap niet wou uitbetalen(een combi-bet) op voetbal.Ik had 1 v/d wedstrijden met handicap gespeeld.de uitslag was 3-1,dus gewonnen?!Hun antwoord was dat er 3 doelpunten verschil moesten zijn !!!???Na hun voorwaarden gelezen te hebben waarin stond dat er maar 2 doelpunten verschil nodig was ,heb hen daarop gewezen.Hun antwoord!?’de voorwaarden zijn louter indicatief en hebben een voorbeeldfunctie?!In een landbased casino zou je op zo een moment iemand bij zijn plastrong kunnen pakken,maar onliners zijn lafaards…!

  3. Ik zal eens een tip geven om de winstkansen te verhogen!
    ‘verander tijdens het spelen van ritme!Daarmee bedoel ik vooral niet altijd snel spelen.Soms is het beter niet iedere seconde op de startknop te duwen.
    Men moet dat wat zoeken,soms heeft een spel veel meer als men bijvoorbeeld om de 4 seconden op start duwt.Soms wordt geduld beloont.

  4. op napoleon games moet je alvast niet zijn grotere oplichters vind men niet
    rtp wettelijk worden niet gerespecteerd
    klein vb 11 jaar klant
    x aantal maanden vraag ik mijn al time rtp op staat 88 procent
    ik doe deze steekproef ieder week
    na een paar weken schiet die naar 96 procent zonder winst te boeken
    free spins als je ze al krijgt o,oooo euro uitbetalen
    wowpots zijn schowpots slaan zelf niet dicht na 2000 euro inzet
    ik licht hier de media en justitie in want de kanspellencomisie is van de zelfde makelij

Leave a Comment