Klacht: Circus betaalt € 300 winst niet uit

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Deze week ontvingen we ’n klacht over Circus. Circus is ‘n legaal online casino, dankzij de vergunning van de Kansspelcommissie. Helaas blijkt het bij legale casino’s ook niet altijd rozengeur en maneschijn te zijn. Spelers moeten vaak achter hun geld aan, accounts worden zomaar geblokkeerd en de communicatie van de helpdesk is ver onder de maat.

De klacht die we deze week ontvingen gaat over een uitbetaling van € 300. Alle documenten voor de verificatie van het account zijn al drie keer opgestuurd door de speler, maar uitbetaling blijft achterwege.

Circus doet haar naam aan. Het uitbetalingsproces bij dit casino heeft alles weg van ’n circus. Ons advies is tegenwoordig dan ook om niet te spelen via Circus, ook al beschikt deze goksite over ’n vergunning.

Circus betaalt € 300 niet uit

De speler heeft € 300 gewonnen via de website van Circus. Daarop wilde de speler dit bedrag uit laten betalen. Circus vroeg de speler om documenten op te sturen. Het gaat dan om een kopie van zijn paspoort of identiteitskaart en een bewijs van woonst. De speler stuurt de gevraagde documentatie op. Tot zo ver alles in orde.

Dan gaat het echter mis. Circus vraagt de speler tot drie keer toe om de documenten nog eens te sturen. Dat doet de speler. De vraag is natuurlijk echter wel waar deze (zeer privacygevoelige) documenten dan zijn gebleven. Het roept bij ons in elk geval vraagtekens op in hoeverre Circus wel zorgvuldig omgaat met privacygevoelige informatie van haar spelers.

Als de speler navraag doet bij Circus naar de stand van zaken omtrent zijn uitbetaling, krijgt hij telkens standaardmails terug van de helpdesk. De helpdesk verschuilt zich achter de authenticatiedienst. Verder geeft men geen concrete informatie over wanneer de uitbetaling dan wel wordt verricht.

Ons advies: speel niet bij Circus.be

Als er één casino is waar we veel klachten over ontvangen, dan is het Circus. Via internationale contacten vernemen we dat dit niet alleen in België speelt, maar dat in allerlei landen spelers steen en been klagen over Circus. Van Roemenië tot Portugal en van Colombia tot Spanje.

Telkens gaan de klachten over dezelfde dingen:

  • accounts die zomaar worden gesloten, vooral als spelers winst boeken met sportweddenschappen.
  • uitbetalingen die erg lang op zich laten wachten.
  • slechte communicatie via de helpdesk.

Dit zijn geen incidenten meer, maar zijn een structureel probleem bij Circus. Wij hebben getracht de problemen op te lossen via diverse medewerkers van Circus en Gaming1. Afgesproken werden telkens niet nagekomen door Circus/Gaming1. Op toezeggingen om bepaalde dossiers uit te zoeken en er op terug te komen, werd niet meer gereageerd.

Van (ex-)medewerkers hebben we begrepen dat het intern erg rommelig verloopt allemaal bij Circus/Gaming1. Het bedrijf zou de focus vooral hebben liggen op het telkens maar weer openen van nieuwe markten in plaats van bestaande producten op orde te brengen.

Gelukkig zijn er wat legale alternatieven voor Circus:

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

2 Responses to “Klacht: Circus betaalt € 300 winst niet uit”

  1. Speel hier niet op. Ik had online een combiweddenschap van 4 wedstrijden gespeeld om zo deel te kunnen nemen aan het tornooi ‘beste quotering’. Ik had een weddenschap aan x19 juist, maar werd niet opgenomen in het klassement. Nochtans had ik de weddenschap gewonnen en voldeed aan alle voorwaarden die er bij de spelregels stonden. Bij navraag zeiden ze ‘dat er iets niet klopte’, hier loop ik 500 euro mis. Geld storten gaat snel, maar als je wint vinden ze er steeds wel iets op. Ook uitbetalen duurt lang. Blijf weg van deze site..

Leave a Comment