Klacht: Casino Belgium betaalt € 1.700 niet uit

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Een speler benaderde ons met een concrete klacht over Casino Belgium. Casino Belgium blijkt een bedrag van € 1.700 aan prijzengeld niet uit te betalen aan de speler.

Nochtans bevestigde Casino Belgium in eerste instantie de authenticatie van het account van deze speler. Later trok men deze beslissing in en blokkeerde men het account om andere redenen. De speler speelde via de mobiele app ook buitenshuis. Onder meer via de WiFi verbinding van familieleden.

Casino Belgium zag er graten in om het account te sluiten op basis van deze redenen en het prijzengeld in te vorderen. Het is volgens de voorwaarden van Casino Belgium namelijk niet toegestaan om “meerdere gebruiksaccounts aan te maken, onder meer vanaf dezelfde computer of vanaf verschillende computers en/of dezelfde internettoegang”.

Dat is toch wel wat flauw. Online casino’s en speelhallen promoten het gokken via mobiele apps, spelers worden zelfs gelokt met mobiele bonussen, maar zo gauw als een speler buitenshuis wint, worden de winsten ingetrokken. Casino Belgium draait op het platform van Gaming 1. Accounts die gesloten worden en een slecht functionerende helpdesk zijn bekende problemen bij Gaming 1.

Casino Belgium betaalt € 1.700 prijzengeld niet uit

Een speler speelt bij Casino Belgium. Het geld dat is gestort is, is afkomstig van een bankrekening van een familielid, maar waarvan speler volmacht heeft. Het familielid heeft ook toestemming gegeven voor deze storting. Casino Belgium blokkeerde aanvankelijk de uitbetaling van het prijzengeld omdat het geld gestort was met andermans rekening. Dat mag volgens de voorwaarden niet. Nadat de speler de situatie had uitgelegd, ging Casino Belgium toch akkoord. Het account was hiermee geverifieerd en Casino Belgium zou overgaan tot uitbetaling van het prijzengeld.

Groot was de verbazing daarna toen Casino Belgium besloot om het account alsnog te blokkeren, maar dan op basis van een andere reden. De speler had buitenshuis gespeeld. Via de mobiele app doen veel spelers dat tegenwoordig. Casino Belgium stelt vervolgens dat er door meerdere accounts is gespeeld vanaf hetzelfde IP-adres.

De betaling wordt daarom geblokkeerd. Dit wordt medegedeeld via een vrij onpersoonlijk format, wat de gebrekkige kwaliteit van de helpdesk verraadt:

Dit is ons laatste antwoord met betrekking tot deze kwestie. Uw opname werd ondertussen /dus goedgekeurd / geweigerd.

Knippen en plakken in plaats van een persoonlijk antwoord dus.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

7 Responses to “Klacht: Casino Belgium betaalt € 1.700 niet uit”

  1. echt erg. ik hoop dat het in orde geraakt. ik heb hetzelfde meegemaakt. alleen ben ik helemaal naar elsene gereden naar hun casino, omdat het via mail 2 maand aan het aanslepen was. in elsene trof ik per toeval de grote baas aan en na bijna een uur discussiëren heeft hij er uiteindelijk voor gezorgd dat ze overgingen tot uitbetalen van mijn winst. en bij mij ging het om 500 euro…

  2. beste,u heeft al bericht omtrent het tijdrekken om te betalen,namelijk het
    het veriferen van accounts.Het is alomtegenwoordig..!Eerst vraagt men een kopie van voor en achterkant van ID-kaart,en bewijs van woonst.Als men deze document met de webcam vastlegt,vraagt men een screenshot vd de documenten.Voor ouderen als ik klinkt screenshot als Latijn… .Dan zeggen ze wie houdt het document vast?Er moet dan een digitale foto genomen worden met de ID-kaart voor het aangezicht houdend.Om het hoofd en ID-kaart scherp vast te leggen met een oude 5 mega pixel cameratoestel is quasi onmogelijk.Ik besef,als men gokt eender waar en bij eender iemand

    off line of online men zich waagt in het hol vd leeuw.conclusie mede door de kansspelcommissie die dit toelaat,worden mensen ontmoedigd om hun winsten te innen.Dit zijn maffiapraktijken!no fear!

    1. Idd dat is puur voor de kloterij,er zijn ook andere casino’s met dezelfde voorwaarden waar ik zelf nooit problemen mee gehad heb, dan door zo casino’s komen al de andere casino’s in slecht vizier! En blij zullen ze alvast niet zijn!! Tot dat CasinoBelgium dat in orde maakt schulden moet afgelost worden dat geld voor iedereen ben toch benieuwd hoe het gaat aflopen ben er ook klant van anders voel ik mij verplicht om het af te sluiten hopelijk krijgen ze hun welverdiende geld want zou ook jammer zijn voor de reputatie van het casino!

  3. Ze zijn idd niet allemaal bewust traag.2 aanbieders betaalden mij direct,zonder enige vraag naar documenten.Ik had het geld na 2 werkdagen op mn rekening..!In principe zou iedereen de voorwaarden moeten lezen,maar wie doet dat?Geld storten kan bij iedereen zonder probleem,maar uitbetalen!?

    nogmaals,de overheid en kansspelcommissie moeten de consument beter beschermen,nu lijkt het de omgekeerde wereld!

  4. Idd. Als consument kan je niks doen het staat verdiend hopen geld aan casino’s wat zouden ze consumenten beschermen.kansspelcommissie gaat er ook niet verder op in en keurt aanbieders zijn daden te losjes goed

    1. Ivm met ‘het Belgisch voetbalschandaal’ wordt er met geen woord gerept over de eventuele verliezen dat gokkers verloren hebben op de matchen tussen Eupen-moeskroen en mechelen-w-beveren.

Leave a Comment