Klacht: Golden Vegas betaalt € 8.100 niet uit

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

De laatste tijd ontvangen we weer meer klachten. Vaak over illegale casino’s, maar helaas ook vaak over een aantal legale goksites. Vooral de websites van Gaming1 springen er in negatieve zin uit. SpelersGolden Vegas logo zien op deze websites hun accounts vaak geblokkeerd, soms om onduidelijke redenen en de helpdesk is weinig klantvriendelijk.

We ontvingen ook een klacht van een speler die € 8.100 had gewonnen met sportweddenschappen via Golden Vegas. De speler kreeg dit geld niet uitbetaald. Als de speler navraag doet, komt hij terecht in de bekende molen van Golden Vegas. De helpdesk verschuilt zich achter “bevoegde personen” en “de authenticatiedienst”, maar geeft geen antwoord.

De twee wijze lessen uit deze klacht zijn:

  • sluit het best geen tegengestelde weddenschappen af, dat wil zeggen zowel wedden dat ploeg A wint als dat ploeg B wint bij ’n sportweddenschap.
  • speel het best niet via Golden Vegas of andere websites van Gaming1. Deze websites mogen dan wel een vergunning hebben van de Kansspelcommissie, maar presteren absoluut ondermaats als het gaat om uitbetalingen en klantenservice.

Tot de Gaming1 websites behoren onder andere Circus, Carousel en Casino 333.

Wat is er precies gebeurd?

De speler meldde zich aan bij Golden Vegas en deed een storting van € 500. Hij maakte gebruik van de welkomstbonus. De storting van € 500 leverde hem een bonus op van € 500. Vervolgens sluit de speler enkele sportweddenschappen af.

De speler wint uiteindelijk € 8.700 met een succesvolle weddenschap op de wedstrijd van Racing Genk tegen Sint-Truiden. Voor deze winst uitbetaald kan worden, dient deze wel eerst voldoende rondgespeeld worden (playthrough), omdat de speler met bonusgeld speelt.

De speler zet in op een basketbalwedstrijd. Naar eigen zeggen wil hij later deze weddenschappen annuleren, maar dat lukt niet via Golden Vegas. De speler besluit dan maar om bij deze weddenschap op alle andere mogelijkheden in te zetten. De speler verliest hierdoor bij elke mogelijke uitkomst.

Vervolgens blokkeert Golden Vegas voor deze speler de mogelijkheid om weddenschappen af te sluiten. Wel kan deze speler nog op de dice games en dice slots van Golden Vegas spelen. De speler moet dan het grootste deel van de bonus nog rondspelen. Dat doet de speler op de dice games en dice slots.

Daarna wil de speler het gewonnen geld uit laten betalen. Er is dan nog zo’n € 8.100 over.

Golden Vegas betaalt niet uit

De speler stuurt de gevraagde documenten op: een kopie van zijn identiteitskaart en het bewijs van adres. Daarna hoort hij niets meer. Totdat hij opeens niet meer in kan loggen op zijn account. Golden Vegas heeft blijkbaar het account van deze speler geblokkeerd.

De speler vraagt waarom zijn account is gesloten, maar krijgt dan te maken met de ondertussen bijna beruchte helpdesk van Golden Vegas. Men verschuilt zich achter de authenticatiedienst en “bevoegde personen”. Antwoord krijgt de speler echter niet.

Opvallend is dat eerst enkel de sportweddenschappen voor deze speler geblokkeerd werden. De speler kon zijn bonus nog wel rondspelen in het casino. Toen dit de speler lukte, betaalde Golden Vegas alsnog niet uit. Vervolgens reageert het helemaal niet meer.

Het heeft er veel weg van dat Golden Vegas had gehoopt dat de speler zijn geld zou verliezen in het online casino van Golden Vegas. Toen dit niet gebeurde, besloot Golden Vegas om dan toch maar het account te sluiten en de speler verder te negeren.

We hebben de speler aangeraden dit aanhangig te maken bij de Kansspelcommissie.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

2 Responses to “Klacht: Golden Vegas betaalt € 8.100 niet uit”

  1. Het rondspelen van bonusgeld gaat sneller met sportweddenschappen,dan met spelletjes omdat je ,bijvoorbeeld 10eu inzet op sport,dit geld als 30 eu rongespeeld,echter moeten de odds iets hoger liggen.
    Ik ben wellicht de laatste persoon die een casino zou verdedigen.
    Telkens ik een afhaling aanvroeg tot ik mijn geld had,kreeg ik er een maagzweer bij…!lol!
    GV heeft een punt!2 tegengestelde weddenschappen plaatsen om bonusgeld rond te spelen is niet echt ‘koosjer’!Maar ze zijn hun beloftes wel niet nagekomen.De live roulette op TV van circus,is ook niet koosjer…!De mensen van de kansspelcommissie hebben geen flauw idee (of doen alsof)hoe die automatische roulette werkt..!

    1. Bedankt voor uw reactie. We vinden het altijd leuk inhoudelijk commentaar op onze nieuwsartikelen.

      Dat klopt, vaak is dit ook wel verwerkt in de playthrough. Golden Vegas heeft ervoor gekozen om odds van boven de 1,60 mee te laten tellen als 30 € rondspelen. Blackjack telt bijvoorbeeld maar voor 1/3e mee.

      2 tegengestelde weddenschappen plaatsen is niet aan te raden en ook niet netjes. We vinden echter wel dat Golden Vegas dit dan duidelijk moet communiceren. Nu heeft men besloten om enkel sportwedden te blokkeren voor deze speler. De speler kon nog wel in het casino spelen.

      Vervolgens lukt het deze speler om het geld rond te spelen en dan krijgt hij alsnog zijn geld niet. Men had dan in een keer alles moeten blokkeren en duidelijk moeten communiceren. Naar onze mening dan.

      De manier van communiceren van Golden Vegas is ook alles behalve klantvriendelijk.

      Ben wel benieuwd wat er mis is aan de live roulette op tv van Circus?

Leave a Comment