Nationale Loterij wordt sponsor van voetbalclub Charleroi

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

De komende drie jaar staat het logo van Lotto op de shirts en broeken van de spelers van voetbalclub Sporting Charleroi. Er is niet bekend Sporting Charleroi Lottohoeveel geld hiermee gemoeid is. 

Opvallend is dat de spelerskern van Sporting Charleroi amper Belgische spelers kent. Een deel van de Belgische spelers dient bovendien enkel om te voldoen aan de regel van minimaal zes Belgen op het wedstrijdblad.

Behalve Charleroi hebben ook de meeste andere clubs uit Eerste Klasse goksponsors op hun shirt staan.

Sponsor en partner Fondation de Sporting Charleroi

De bijdrage van de Nationale Loterij is tweeledig. Enerzijds steekt de Nationale Loterij een substantieel bedrag in de voetbalclub, anderzijds steunt de Nationale Loterij ook de projecten van de Fondation de Sporting Charleroi. Fondation de Charleroi is een stichting verbonden aan de voetbalclub. Via deze stichting worden maatschappelijke doelen ondersteund.

Beide partijen steken in de media uiteraard de loftrompet af over elkaar. De Nationale Loterij is in haar nopjes dat het een van de traditieclubs uit het Belgische voetbal mag sponsoren:

We zijn trots geassocieerd te zijn met een van de historische clubs van België. De activiteiten van de Fondation de Sporting Charleroi passen perfect in de missie van de Nationale Loterij.

Ook Sporting Charleroi is natuurlijk te spreken over de nieuwe sponsor:

De investeringen die de Nationale Loterij doet in ons land en de reputatie van de Nationale Loterij zijn een duidelijke meerwaarde voor onze club. We herkennen ons perfect in de waarden van de Nationale Loterij.

We zijn benieuwd of de betrokkenheid van de Nationale Loterij ook zal leiden tot meer kansen voor Belgische jeugdspelers in de kern van Charleroi. De spelerskern van Sporting Charleroi is een internationaal gezelschap. Het aantal Belgische spelers dat met enige regelmaat op mocht draven is zonder problemen op de vingers van één hand te tellen. Een deel van de Belgische jeugdspelers in de kern diende bovendien enkel als wedstrijdbladvulling om te voldoen aan de eis van minimaal zes Belgen op het wedstrijdblad.

Veel kansspelbedrijven als sponsor

Ook in het seizoen 2018/2019 zal er de nodige kansspelreclame te zien zijn op de wedstrijdshirts en in de diverse stadions. Casino’s en bookmakers geven elk jaar behoorlijk wat geld uit aan sportsponsoring:

  • Betfirst is te vinden op het shirt van Kortrijk.
  • Casino Belgium is sponsor bij Lokeren.
  • Circus is hoofdsponsor bij Waasland-Beveren en sponsor bij Genk, Zulte-Waregem en Standard.
  • Golden Palace is hoofdsponsor bij Sint-Truiden.
  • Napoleon Sports & Casino is sponsor bij AA Gent.
  • Nationale Loterij is te vinden op het shirt van Charleroi en sponsort bij Club Brugge.
  • Star Casino is hoofdsponsor bij Moeskroen. Daarnaast is Star Casino terug te vinden op het shirt van Antwerp.
  • Unibet is de “wedsponsor” van Club Brugge. Het bedrijf sponsort bovendien de voetbalbond.
  • Betway is de “wed-partner” van Anderlecht.

Het lijkt erop dat enkel Cercle Brugge, Oostende en Eupen de dans ontspringen.

Ook in Tweede Klasse vinden we de nodige goksponsors terug. Zo sponsort Golden Palace bijvoorbeeld bij Tubeke. DHNet, gelieerd aan Betfirst, sponsor bij Union.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment