‘Uitgesloten spelers moeten toegang behouden tot accountsaldo’

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

In maart schreven we er al ’n artikel over. We hebben het dan over spelers die zichzelf hebben laten blokkeren via het Excluded Persons Information System (EPIS), maar niet meer bij hun accountsaldo konden komen. En dit dus ook niet uit konden laten betalen. We ontvingen klachten over Bwin en Golden Palace.

Ondanks dat online casino’s en bookmakers verplicht zijn dit accountsaldo uit te laten betalen, bleek dit in de praktijk vaak te leiden tot ’n heel gedoe. Spelers die eindeloos moesten vragen bij het online casino en zelfs spelers die aan werden gespoord om zich toch maar weer te laten verwijderen uit het Excluded Persons Information System.

De Kansspelcommissie wijst casino’s en bookmakers erop dat spelers die zich hebben laten uitsluiten via het Excluded Persons Information System telkens toegang moeten blijven behouden tot hun accountsaldo.

Toegang account behouden of accountsaldo automatisch uitbetalen

Er geldt geen enkel excuus meer voor casino’s en bookmakers. Laat een speler zichzelf blokkeren voor de deelname aan (online) kansspelen? Dan moet deze speler toch gewoon in staat worden gesteld om zijn accountsaldo uit te laten betalen. Dat kan bijvoorbeeld door de speler nog wel toegang te geven tot zijn account, maar hem wel te blokkeren voor de deelname aan kansspelen. De praktijk is nu vaak dat casino’s en bookmakers de accounts van spelers, die vermeld staan in het Excluded Persons Information System, blokkeren.

Als het om wat voor reden dan ook – bijvoorbeeld door technische beperkingen – niet mogelijk is om een speler wel toegang te geven tot zijn of haar account, maar wel te blokkeren voor deelname aan kansspelen, dan kan ’n goksite ook gewoon het accountsaldo automatisch uitbetalen.

De Kansspelcommissie heeft vermoedelijk ingegrepen omdat het aantal klachten van spelers hierover hand over hand toeneemt. We raden spelers, die toch nog geconfronteerd worden met ’n geblokkeerd accountsaldo, aan om dit te melden bij de Kansspelcommissie. Laat je in geen geval ompraten om je vermelding in het Excluded Persons Information Systeem weer ongedaan te maken!

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

2 Responses to “‘Uitgesloten spelers moeten toegang behouden tot accountsaldo’”

  1. had 2000 euro gewonnen op family games maar willen me niet uitbetalrn hebben zelfs mijn account geblokkeerd heb alle documenten opgestuurd id bewijs woonst en foto bank

Leave a Comment