Klacht: Blitz betaalt € 240 niet uit (opgelost)

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

In december 2017 ontvingen we een klacht van een speler over de goksite Blitz. De speler had op 4 december 2017 een aanvraag gedaan voor uitbetaling van een bedrag van € 240.

Het probleem was aanvankelijk dat de speler zijn identiteitskaart was verloren. Hierop stuurde de speler alternatieve documenten op. Deze werden door Blitz afgewezen. Op 27 december stuurde de speler een kopie van zijn nieuwe identiteitsbewijs op.

Blitz beloofde hierop op 3 januari 2017 dat de speler binnen één werkdag zijn uitbetaling zou ontvangen. Tot op heden heeft de speler zijn € 240 nog niet ontvangen.

Natuurlijk houden we je op de hoogte van het verdere verloop van deze klacht.

Update: door een storing in het systeem is de betaling vertraagd. Op 11 januari is de betaling alsnog gedaan. De speler krijgt een bonus van € 50 als compensatie voor het ongemak.

Update: de speler heeft ons op 13 januari bevestigd dat hij het geld heeft ontvangen. Blitz heeft toegezegd dat het casino extra maatregelen heeft genomen om ervoor te zorgen dat de betalingen elke avond worden gedaan.

Geld gewonnen bij Blitz

Een speler van Blitz won € 240 en vroeg op 4 december uitbetaling van dit bedrag aan. Hierop antwoorde Blitz binnen vijf minuten met een verzoek op een kopie van het identiteitsbewijs op te sturen.

De speler was echter zijn identiteitsbewijs verloren. Hij stuurde daarop een kopie mee van een “Bewijs van aangifte van verlies, diefstal of vernietiging van een identiteitskaart” naar Blitz. Hierop staat een pasfoto, alsook de gegevens van de speler. Blitz reageerde hierop binnen een paar minuten dat dit document is doorgestuurd naar de “authentificatiedienst”.

Op 6 december 2017 meldt Blitz dat dit document niet geldig is en vraagt om een rijbewijs of paspoort in combinatie met een officieel document met het rijksregisternummer. Hoewel dit document van de politie een officieel document is, stuurt de speler voor de zekerheid een sticker van de mutualiteit mee.

Daarop meldt Blitz op 8 december dat het document van de politie niet volledig leesbaar is. Het onderste deel van dit document was inderdaad niet geheel leesbaar, maar het deel met de pasfoto en gegevens van de speler wel. Daarop stuurt de speler een nieuwe foto, waarbij het document geheel zichtbaar is. Dat is ook op 8 december.

Op 12 december doet de speler navraag naar de stand van zaken. Blitz meldt hierop dat de kopie van het document te klein is, waardoor de informatie niet leesbaar is. Dit is natuurlijk subjectief. CasinosBelgië.be heeft het document ingezien en is van mening dat deze kopie leesbaar is. We bespreken dit met Blitz, maar Blitz blijft van mening dat de kopie te klein is en daardoor niet leesbaar. Om privacy redenen kunnen we uiteraard geen kopie plaatsen van dit document.

Blitz

Nieuw identiteitsbewijs

Op 27 december 2017 heeft de speler een nieuwe identiteitskaart ontvangen en stuurt een kopie op van zowel de voor- als de achterzijde van de identiteitskaart. Wij hebben deze ingezien en zijn van mening dat het identiteitsbewijs duidelijk leesbaar is.

Op 29 december 2017 laat Blitz blijken dat men de kopie te klein vindt en dat de informatie onleesbaar is. De speler stuurt de documenten nogmaals op. Blitz reageert op 1 januari wederom met de medeling dat de kopie te klein is en het document onleesbaar.

Daarop reageren wij naar Blitz dat we de documenten in hebben kunnen zien en van mening zijn dat deze documenten prima leesbaar zijn. Omwille van privacy plaatsen we hier uiteraard geen kopie van dit document, maar de kopie van het identiteitsbewijs was een duidelijke kopie waarbij er in feite geen enkele twijfel mogelijk is over de leesbaarheid van de informatie op de identiteitskaart. De speler reageert hierop dat hij klacht wil neerleggen bij de Kansspelcommissie over Blitz.

Op 3 januari biedt Blitz haar excuses aan voor de e-mail van 1 januari. Blitz bevestigt authentificatie van het account. Ook zegt men dat binnen maximaal één werkdag de uitbetaling wordt uitgevoerd.

Tot op heden – 8 januari – heeft de speler zijn prijzengeld nog niet ontvangen.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

One Response to “Klacht: Blitz betaalt € 240 niet uit (opgelost)”

Leave a Comment