Klacht: Circus betaalt € 5.000 accountsaldo niet uit

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Vandaag ontvingen we ’n klacht over Circus. Uitbetalingen bij dit legale online casino blijken weer eens te lang te duren. Dit is ’n probleem dat we al Circus online casino belgieeerder hebben geconstateerd bij Circus en andere online speelhallen op het Gaming1-platform.

Ondanks een stevig gesprek met een vertegenwoordig van Circus deze zomer en beloofde beterschap, blijft de snelheid van uitbetalingen onder de maat. Ook het niveau van de klantendienst is onvoldoende.

De klantendienst van Circus verschuilt weer maar weer eens achter de – ondertussen beruchte – authenticatiedienst.

Circus schort account op en betaalt € 5.000 niet uit

De termijn voor het uitbetalingen van prijzengeld is 48 uur. Circus houdt zich hier voortdurend niet aan. Vaak heet het dan dat de authenticatiedienst van Circus nog de ingestuurde documenten moet beoordelen. Op deze zogeheten authenticatiedienst zijn al jaren forse achterstanden, waardoor uitbetalingen voortdurend vertraagd worden. Voor een casino met vergunning is dat uiteraard onacceptabel.

In totaal gaat het om € 5.000 accountsaldo. Dit is geld dat de speler ooit heeft gestort en geen winst. De speler wil dit geld opnemen. Circus vraagt documenten op, zoals een kopie van de kaart waarmee is betaald, een adresbewijs en een kopie van de identiteitskaart.

Ondertussen heeft de speler deze documenten al drie keer ingestuurd. Circus heeft het account van de speler opgeschort. De speler kan dus niet meer bij het account.

Helpdesk verschuilt zich achter de authenticatiedienst

Natuurlijk informeert de speler voortdurend hoe het staat met het account en de uitbetaling. Vooral omdat de termijn van 48 uur al lang en breed is verlopen. Ook zijn documenten al drie keer ingestuurd. Dat laatste geeft toch te denken in hoeverre Circus zorgvuldig omgaat met ingestuurde (en privacygevoelige) documenten.

Steevast krijgt de speler te horen dat de authenticatiedienst er mee bezig is en dat de helpdesk ook niet weer hoe lang het gaat duren. Dit is een bekend probleem bij Circus. En niet alleen bij Circus. Ook bij diverse speelhallen die draaien op het platform van Gaming 1 (net als Circus eigendom van Ardent) speelt dit probleem.

Oude problemen

Circus kampt dus maar weer eens met aloude problemen. We hebben Circus hier al diverse keren op gewezen. Telkens wordt er beterschap beloofd, maar telkens ontvangen we ook weer nieuwe klachten van spelers.

Op het Gaming 1 platform draaien de volgende legale goksites:

We raden je aan om voorzichtig te zijn met deze websites. Loop je toch een probleem aan? Dan meld je dit het beste bij de Kansspelcommissie. Uiteraard mag je het ook altijd aan ons laten weten en proberen wij Circus te bewegen om het proces van uitbetalingen wat te versnellen. Helaas blijkt dat allemaal erg moeizaam te gaan.

Het lijkt er sterk op dat Ardent Group / Circus / Gaming 1 veel te veel hooi op de vork heeft genomen. Recent is het bedrijf in landen als Colombia, Roemenië, Servië, Spanje en Portugal gestart met casino’s. Ook in Zwitserland is Ardent Group druk bezig. Dit lijkt niet bepaald ten goede te komen van de kwaliteit van de dienstverlening van Circus.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

One Response to “Klacht: Circus betaalt € 5.000 accountsaldo niet uit”

  1. Hier het zelfde probleem!
    Ik zit al dagen op een bedrag te wachten maar volgens hun was er een probleempje met de uitbetaling
    Nu is mijn account ook opeens opgeschort en ik heb tot heden nog steeds geen geld….
    Krijg ik te horen dat ze een onderzoek zijn gestart omdat er iets mis is gegaan met het uitbetalen…
    En dat ik gewoon moet wachten op de mail
    Het is van 24 mei ….
    Ook bij circus casino ….
    Ook had ik dit weekend nog iets gewonnen ben benieuwd of ik dat krijg zoals ze zeggen….

Leave a Comment